Ibiza dostala malý turbodiesel i sportovně laděné verze FR a Cupra
Seat rozšiřuje nabídku pro model Ibiza - přicházejí dvě sportovní verze Cupra a FR, později dorazí i Bocanegra. Nově také Seat nabízí maloobjemový turbodiesel 1,6 TDI se vstřikováním common-rail.

Nejostřejší sériová Ibiza nabídne výkon 180 koní. Tedy stejně kolik měla původní generace.
FOTO: SEAT
Nové modely FR, Cupra a Bocanegra tvoří vrchol modelové řady Seat Ibiza. Tomu odpovídá atraktivnější design karoserie a interiéru, nabídka výkonných motorů i bohatší úroveň základní výbavy (a pochopitelně i vyšší prodejní cena).
Trojice sportovních modelů SEAT Ibiza sdílí několik společných prvků. Všechny varianty jsou vybaveny motorem 1.4 TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem, který nabízí výkon 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), dále sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG s pádly na volantu pro sekvenční řazení a elektronickým systémem XDS, který funguje obdobně jako samosvorný diferenciál (klasický mechanický „samosvor“ ale nahradit nedovede).
Velkým zklamáním je absence manuální převodovek – k malému sportovně laděnému autu je to skoro povinnost. Stejný nedostatek bude mít i připravovaná Fabia RS, jenž se podle neoficiálních informací představí na jaře 2010 na ženevském autosalonu.
Seat Ibiza Cupra
FOTO: SEAT
Dvakrát přeplňovaná 1,4
Moderní čtyřválec 1.4 TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním, turbodmychadlem a kompresorem nabízí ve třetí generaci modelu Ibiza FR stejný výkon 110 kW (150 k), jaký poskytoval motor 1.8T 20V v předchozí verzi. Ibiza FR se dodává v třídveřovém provedení SC nebo s praktickou pětidveřovou karoserií.
Pátá verze vozů SEAT Ibiza Cupra má motor 1.4 TSI vyladěn na výkon 132 kW (180 k). Dodává se výhradně v třídveřové verzi. O verzi Bocanegra si můžete přečíst zde. Cena vozu SEAT Ibiza FR startuje na 499 900 korun, Cupra začíná od 549 900 korun.
Seat Ibiza Bocanegra
FOTO: SEAT
Další novinkou pro Ibizu je motor 1.6 TDI CR s výkonem 66 kW (90 k). Tento turbodiesel s technologií common rail nahrazuje starou jednotku 1.9 TDI stejného výkonu. Jde o začátek postupného přechodu vznětových motorů v řadě Ibiza na moderní systém common rail.
Jak verze FR a Cupra , tak i nový motor 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) jsou již v Česku v prodeji. Model Bocanegra se začne v České republice prodávat v září 2009.
Pod kapotu malého Seatu se nastěhoval motor 1,6 TDI.
FOTO: SEAT
Seat Ibiza FR