Seat vyrobil sportovní verze Ibizy a Léonu
Na nadcházejícím autosalonu v Barceloně, který se koná od 9. do 17. května, představí domácí Seat dvě světové premiéry. Vystaveny zde budou kromě jiných novinek ostatních výrobců i sportovně laděné modely Ibiza FR a León Cupra (pro modelový rok 2009).
Nová Ibiza FR má v porovnání s předcházející generací několik novinek, nejdůležitější je hospodárný motor 1.4 TSI Twincharger vyladěný na výkon 110 kW (150 k).
Ibiza FR se dodává ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Tato převodovka má stejně jako u verze Cupra sportovnější program řazení než v případě modelů Ibiza 1.6. Jenže k malému sportovně laděnému autu se rozhodně hodí manuální převodovka, zatím není jasné, zda ji verze FR dostane.
Seat Ibiza FR nabídne 150 koní.
Nový model Ibiza FR poznáte podle větších vstupů pro vzduch vepředu, stříbrných zpětných zrcátek, dvojité koncovky výfuku nebo sedmnáctipalcových kol. Uvnitř vozu je jiný volant a sportovní sedadla.
Novinka Seatu je sériově vybavena mimo jiné systémy EPS, TCS + EBA, asistentem rozjezdu do kopce, systémem kontroly tlaku v pneumatikách, airbagy řidiče a spolujezdce, bočními airbagy, palubním počítačem, tempomatem, automatickou klimatizací, rádiem s přehrávačem CD/MP3, šesti reproduktory, sportovním podvozkem a předními mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel. Cenu zatím český importér nesdělil.
Seat Ibiza FR - přední sedačky mají solidní boční vedení.
Seat Ibiza FR - oproti standardní Ibize nepřináší verze FR v interiéru nic jiného.
León Cupra - nejostřejší Léon prošel faceliftem
Při pohledu z boku na faceliftovaný Léon Cupra vyjde najevo nižší světlá výška a hezké 18palcové ráfky z lehkých slitin, nafouknuté blatníky a černá vnější zpětná zrcátka. Spodní části zadního nárazníku dominuje černý výlisek, do něhož je integrována oválná koncovka výfuku z leštěné oceli. Uprostřed výklopného víka nechybí nápis Cupra.
Uvnitř nechybí sportovní sedadla a hliníkové pedály. Světlé odstíny v interiéru, obvyklé u ostatních modelů, jsou nahrazeny černou barvou. Kůží obšitý volant má ve spodní části věnce ozdobné prvky v barvě hliníku a nechybí na něm logo Cupra. V podobném stylu je navržena i řadicí páka.
Seat Léon Cupra
León Cupra 2009 je stejně jako předchozí verze vybaven motorem 2.0 TSI/176 kW (240 k), který nabízí největší rychlost 247 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 6,4 vteřiny. Kilometr s pevným startem absolvuje tento vůz za 26,4 s. Kombinovaná spotřeba paliva činí 8,3 l/100 km.
Cena ani datum uvedení do prodeje rovněž tuzemské zastoupení neuveřejnilo.
Seat Léon Cupra - interiér
Seat Léon Cupra má sportovní sedadla.