Test Seatu Exeo 2,0 TDI: stará technika ve španělském kabátě
Seatu chyběl vůz střední třídy a geniálním tahem koncernu se k němu dostal velmi jednoduše. Nový Seat Exeo je totiž až na detaily věrnou kopií Audi A4 minulé generace - z Ingolstadtu se dokonce převezla kompletní výrobní linka. Hlavním lákadlem tak je především zajímavá prodejní cena a bohatá základní výbava. Jak je na tom technika jsme zjišťovali v klasickém týdenním testu.

Seat Exeo
Exteriér má jinou přední masku, odlišná zrcátka a několik drobností na zádi vozu, jinak je totožný s minulou Audi A4. Předek, jenž zapadá svým tvarem a provedením mezi současné Seaty nicméně působí naroubovaně. Pochválit musíme pěkná 18palcová litá kola.
Interiér je rovněž totožný, námi testovaná verze Sport měla jiná sedadla s lepším bočním vedením. Posezení za volantem se hledá snadno i pro majitele nekonfekčních postav. Ukazatele, ač je na nich znát stáří, působí přehledným dojmem a jsou i dobře čitelné.
Kde jsme jenom tuhle středovou konzoli viděli...
Pochválit lze i dobře tvarovaný a vhodně velký volant. Naopak kritiku zaslouží loketní opěrka, která je prakticky nepoužitelná - je špatně umístěná, takže vadí při řazení i zatažení ruční brzdy. Středový panel vypadá hodně zastarale, pokud ale pomineme estetické hledisko, lze pochválit Audi, respektive Seat za dobrý výběr materiálů a koneckonců i jejich zpracování.
Seat Exeo
Nejsilnější TDI
Druhý nejsilnější motor z nabídky, jenž jsme dostali k testu, spaluje naftu. Jde o 2,0 TDI s výkonem 170 koní a především 350 Nm točivého momentu.
Díky vstřikování common-rail byl testovaný motor po zahřátí kultivovaný a neobtěžoval posádku hlukem. Přehlédnout nelze spotřebu, jenž i při plném zatížení a jízdě na plný plyn jen málokdy překročí sedm litrů. Při trochu úsporné jízdě není problém jezdit mimo město za pět litrů nafty.
Na zadních sedačkách není mnoho prostoru, kufr je velký, ale má malý vstupní otvor.
Motor má dostatek elánu; kolem dvou tisíc výrazněji ožívá a předvádí výborný zátah. Převodovka je s motorem dobře sladěna, má šest stupňů, přičemž první dva jsou krátké, poslední šestka je vysloveně dálniční rychlostí. Řazení je přesné, dráhy jsou vymezeny dostatečně.
Těžký motor vepředu = ukázková nedotáčivost
I přes těžkou příď se testované Exeo vrhalo do zatáček s nebývalou chutí, tvrdší podvozek také zajišťoval, že se auto v zatáčkách naklánělo jenom velmi málo (otázkou je, jak se bude chovat standardní podvozek, v testu jsme měli příplatkový snížený podvozek). I přes úpravy na podvozku se stále jedná o velmi nedotáčivé vozidlo.
Celkově se Exeo povedlo - snese srovnání s vozy střední třídy, i když na ty nejlepší pochopitelně nedosáhne. Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale těžká příď kazí rychlejší jízdu. Prostornost bude patřit k průměru, cenově je ale Exeo zajímavé - i základní výbavy jsou slušně vybavené. Ceny začínají na půlmiliónu korun za benzínovou šestnáctistovku (102 k), nejlacinější turbodiesel (2,0 TDI, 140 k) seženete za 590 tisíc.
Seat Exeo je zajímavý nejenom prodejní cenou.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor: | 1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 125 kW (170 k) |
Max. točivý moment: | 350 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 229 km/h |
Průměrná spotřeba: | 5,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1455 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 669 900 Kč |