Ztrátový Seat míří na čínský trh
Problémové dítě Volkswagen Group, španělská automobilka Seat, začne své vozy nabízet nově na čínském trhu. Své portfolio představí na dubnovém autosalonu v Šanghaji.

Španělský Seat bude příští měsíc poprvé vystavovat na autosalonu v Šanghaji. Koncern Volkswagen chce zvýšit prodej ztrátového Seatu na rostoucím čínském trhu, na kterém jsou hlavní značky koncernu včetně mladoboleslavské Škody úspěšné. V plánu je i výstavba továrny přímo v Číně, prozatím budou dodávány automobily vyrobené ve španělských závodech.
Seat vloni hospodařil se ztrátou 311 miliónů euro (zhruba 7,775 miliard korun). Továrna v Barceloně nevyužívá své výrobní kapacity dostatečně (500 000 vozů ročně), nově se zde bude montovat Audi A3. V roce 2014 by měl Seat představit kompletně novou modelovou nabídku. Předseda dozorčí rady Seatu Francisco Javier García Sanz velmi optimisticky uvedl, že už v roce 2013 by měl být Seat v černých číslech.